2009-10-10

傘がない (Lost my umbrella; Yosui Inoue)

今日は気分転換に、更に。
---




都会では自殺する若者が増えている
今朝来た新聞の片隅に書いていた
だけども問題は今日の雨  傘がない
  行かなくちゃ  君に逢いに行かなくちゃ
  君の街に行かなくちゃ  雨にぬれ
    つめたい雨が今日は心に浸みる
    君の事以外は考えられなくなる
    それはいい事だろ?

"The increasing suicide is killing youths in the capital"
The morning news told me so shortly, too shortly.

However, I lost an umbrella.
It is more serious than any things.

I must go. I miss you in the rain.
I wanna go to your town with deeply drenched.

The cold rain is chilling my heart,
lost my mind coz of your sad smile.

I know it is love.


テレビでは我が国の将来の問題を
誰かが深刻な顔をしてしゃべってる
だけども問題は今日の雨  傘がない
  行かなくちゃ  君に逢いに行かなくちゃ
  君の家(うち)に行かなくちゃ  雨にぬれ
    つめたい雨が僕の目の中に降る
    君の事以外は何も見えなくなる
    それはいい事だろ?

In the news, some intelligentsia spoke our future
with a majestic face.

However, I lost an umbrella.
It is more serious than any things.

I must go. I miss you in the rain.
I wanna go to your house with deeply drenched.

The cold rain drown my eyes,
blinding me to anything except your sad smile.

I know it is faith.

0 件のコメント:

コメントを投稿